ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺭﺑﺎﻧﯽ ﮨﮯ
ﺍﻧﺎ ﻧﺤﻦ ﻧﺰﻟﻨﺎ ﺍﻟﺬﮐﺮ ﻭﺍﻧﺎ ﻟﮧ ﻟﺤﻔﻈﻮﻥ ﻁ
ﺑﮯ ﺷﮏ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﺗﺎﺭﺍ ﮨﮯ ﯾﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﮯ ﺷﮏ ﮨﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻧﮕﮩﺒﺎﻥ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﻧﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺟﻦ ﺫﺭﺍﺋﻊ ﺳﮯ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﮨﻢ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻘﺪﺱ۔ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﮑﯿﻢ ﮐﺎ ﺣﻔﻆ ﮐﺮ ﻟﯿﻨﺎ ﺍﺗﻨﯽ ﺑﮍﯼ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮ ﻟﯿﻨﺎ ﮨﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﻣﺮ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻘﺪﺱ ﮐﯽ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺎﺅ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﻗﯽ ﮐﮯ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﻃﮯ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺎﺅ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﺮ ﺗﯿﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﭘﮍﮬﻮ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺁﺧﺮﯼ ﻣﻨﺰﻝ ﻭﮦ ﮨﻮﮔﯽ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﯽ ﺁﺧﺮﯼ ﺁﯾﺖ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﺮﻭ ﮔﮯ۔ ( ﺍﺣﻤﺪ، ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ )
ﺫﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﺍﮨﻢ ﺍﺻﻮﻝ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺌﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ۔
ﺣﻔﻆ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﮨﻢ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺷﺪﺕ ﺳﮯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﯿﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﻮ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺣﺎﻓﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﭘﺨﺘﮧ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﺴﻠﺴﻞ ﺍﺗﻨﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﮐﺌﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﺗﯽ ﺳﺮﮔﺮﻣﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﯿﺮﺑﺎﺩ ﮐﮩﻨﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﺮﮔﺮﻣﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮﮐﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﮨﯽ ﻻﻧﺎ ﮨﻮﮔﺎ، ﻟﯿﮑﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﺳﮯ ﺍﺱ ﭘﺨﺘﮧ ﺗﻌﻠﻖ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺲ ﺗﻔﻘﮧ ﻓﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺳﮯ ﻣﺴﺘﻔﯿﺾ ﮨﻮﮔﺎ، ﺍﺳﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻧﺎ ﻧﺎﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻧﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﭽﮧ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺧﺎﺹ ﺗﻮﺟﮧ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﮨﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﻮ۔ ﻟٰﮩﺬﺍ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﻮ ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ ﮨﯽ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺫﮨﻦ ﺑﻨﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﻮﮔﯽ، ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﺨﺘﺺ ﮐﺮ ﺭﮐﮭﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﮯ ﻗﻠﯿﻞ ﻋﺮﺻﮯ ﻣﯿﮟ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﮑﻤﻞ ﮐﺮﻟﯿﺎ۔
ﺭﺍﻗﻢ ﺍﻟﺤﺮﻭﻑ ﮐﮯ ﻣﺎﺩﺭ ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻃﻠﺒﺎﺀ ﮐﻮ ﺣﻔﻆ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻓﺠﺮ ﮐﮯ ﮈﯾﮍﮪ ﮔﮭﻨﭩﮧ ﭘﮩﻠﮯ ﺟﮕﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﻓﺠﺮ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺟﮕﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﻠﺪﯼ ﺳﻼ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﯽ ﺗﻮﺟﮧ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﺒﺬﻭﻝ ﮐﺮﺍﺋﯽ ﮨﮯ۔
ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻓﺠﺮ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﭨﮭﻨﺎ ﮨﮯ
ﻓﺠﺮ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﭨﮭﻨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺩﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻮﻧﺎ ﮨﮯ
ﺟﺐ ﺁﭖ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﮑﻤﻞ ﺍﺭﺍﺩﮦ ﮐﺮ ﻟﯿﮟ ﺗﻮ ﮔﻨﺎﮦ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺼﯿﺖ ﮐﮯ ﮐﺎﻣﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﯾﮧ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﻭ ﻧﺼﺮﺕ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻝ ﮨﻮﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺧﺎﺹ ﻃﻮﺭ ﺳﮯ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻣﺼﺤﻒ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩﮦ ﺻﻔﺤﮧ ﺣﺎﻓﻆ ﮐﮯ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺣﻔﻆ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﻥ ﺍﻏﻼﻁ ﭘﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﻻﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺗﺎﮨﻢ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻋﻠﯿﺤﺪﮦ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺌﮯ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﺳﭙﺎﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﻟﺘﺰﺍﻡ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﮨﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﺴﺮ ﮨﻮﮞ۔
ﺍﻭﺭ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﭼﯿﺰ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﭘﺨﺘﮧ ﮨﻮ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﭘﺨﺘﮧ ﻧﮧ ﮨﻮ ﻭﮦ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮐﮧ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﭘﺨﺘﮧ ﮨﻮﺳﮑﮯ، ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﺍﻓﺴﻮﺱ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﭘﺎﮎ ﻭ ﮨﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺸﺪﺩ ﮐﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﺑﻨﺪﮪ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﯿﭩﮫ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺨﺖ ﻣﺎﺭ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺑﭽﮯ ﺣﻔﻆ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﮐﺴﺘﮯ ﯾﮧ ﺗﺼﻮﺭ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺑﮯ ﺟﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﮯ ﻧﻔﺮﺕ ﺩﻻﻧﮯ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔
ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺣﻤﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺗﻮ ﺩﺱ ﺳﺎﻝ ﺳﮯ ﮐﻢ ﻋﻤﺮ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﺻﻠﻮٰۃ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯼ، ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﺗﮏ ﮐﻮ ﺳﺨﺖ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﮧ ﭘﺮ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺟﻮ ﻟﻮﮒ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮯ ﺩﺭﺩﯼ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺯﻭﺩ ﻭ ﮐﻮﺏ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺟﻮﺍﺏ ﺳﻮﭺ ﺭﮐﮭﯿﮟ۔ ﺑﺴﺎ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺳﺰﺍ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﮐﮭﮍﺍ ﮐﺮ ﺩﯾﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﮮ ﮐﺮ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﺣﻔﻆ ﭘﮧ ﻣﺎﺋﻞ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﺑﭽﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺎﺑﻘﺖ ﮐﺎ ﺟﺬﺑﮧ ﺍﺑﮭﺎﺭﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﺍﯾﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﮯ ﯾﮧ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺑﭽﮧ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﻨﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﺳﮯ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺟﻮ ﺳﺒﻖ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺳﻨﺎ ﮐﺮ ﺗﺸﻔﯽ ﮐﺮ ﻟﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺁﯾﺎ ﺍﻏﻼﻅ ﺳﮯ ﺧﺎﻟﯽ ﮨﻮ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﭼﮭﮯ ﻗﺎﺭﯼ ﮐﺎ ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﺷﺪﮦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻓﯽ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ، ﻣﺘﻌﻠﻘﮧ ﺣﺼﮧ ﭨﯿﭗ ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﺳﮯ ﺩﻭ ﺗﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺳﻦ ﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﭨﯿﭗ ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﻣﯿﮟ ﺳﺒﻖ ﺭﯾﮑﺎﺭﮈ ﮐﺮﮐﮯ ﺳﻨﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺖ ﻣﻔﯿﺪ ﮨﻮﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺁﯾﺎﺕ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺁﺳﺎﻥ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ،
ﺑﻌﺾ ﻣﺘﺸﺎﻧﮧ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﺌﮯ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺣﻔﻆ ﮐﺎ ﻋﺎﻡ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﮐﺎﺭ ﯾﻮﮞ ﮨﻮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﯿﮯ
ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺳﺒﻖ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﮐﻮ ﺳﻨﺎﺋﮯ، ﺍﮔﺮ ﺍﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭ ﻏﻠﻄﯿﺎﮞ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮐﺮ ﻟﯽ ﺟﺎﺋﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﺳﺨﺖ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮ ﺩﯼ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﮐﮯ ﺳﻨﺎﺅ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻏﻠﻄﯿﺎﮞ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﻭﮨﯽ ﺳﺒﻖ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﮐﮯ ﺳﻨﺎﺅ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻏﻠﻄﯿﺎﮞ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﻭﮨﯽ ﺳﺒﻖ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺍﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻗﻄﻌﯽ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﭘﺮ ﺧﺎﺹ ﺗﻮﺟﮧ ﺩﮦ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺗﯿﺰ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﻧﮧ ﭘﮍ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺳﻨﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﮈﺍﻟﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﮔﺰﺷﺘﮧ ﺑﯿﺲ ﺍﺳﺒﺎﻕ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺳﺒﻘﯽ ﺳﭙﺎﺭﮦ ﺿﺮﻭﺭ ﺳﻨﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﯼ ﺳﺒﻖ ﮐﻮ ﺳﺒﻘﯽ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﺳﮯ ﺣﺬﻑ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﺳﺒﻘﯽ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﮐﯽ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺍﯾﮏ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺁﻣﻮﺧﺘﮧ ﺳﻨﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﻢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﯾﮧ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﮨﺮ ﭘﺎﺭﮮ ﮐﯽ ﺑﺎﺭﯼ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺳﮯ ﺁﺋﮯ ﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﯽ ﭘﺨﺘﮕﯽ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔
ﻋﻤﻮﻣﺎً ﺣﻔﺎﻅ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﺸﺎﺑﮧ ﺁﯾﺖ ﺳﮯ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺭ ﺩﮨﺮﺍﻧﮯ ﺳﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺁﺧﺮ ﻭﮦ ﻣﺤﻨﺖ ﮨﯽ ﺗﻮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺍﺀ ﺩﺱ ﺩﺱ ﻗﺮﺍﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﮑﯿﻢ ﺣﻔﻆ ﮐﺮ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﻗﺮﺁﻥ ﺷﺮﯾﻒ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮐﻦ ﻣﺮﺣﻠﮧ ﻭﮦ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﺣﻔﻆ ﮐﺮ ﭼﮑﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﭽﯽ ﮨﻮ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺳﮯ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﮨﺮ ﺣﺎﻓﻆ ﮐﺒﮭﯽ ﻧﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﺩﻭﭼﺎﺭ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﻞ ﮨﮯ ﮨﮯ :
( 1 ) ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﻣﻮﺧﺘﮧ ﺍﯾﮏ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﺳﮯ ﮐﻢ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔
( 2 ) ﺍﻭﺭ ﺩﻭ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺑﮩﺖ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﮨﺮ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﮐﯽ ﺑﺎﺭﯼ ﺟﻠﺪﯼ ﺟﻠﺪﯼ ﺁﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﺎ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﻮ ﺟﻦ ﮐﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﻮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺣﺪ ﺗﮏ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﻨﺰﻝ ﺳﻨﺎﺋﯿﮟ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩﯾﮟ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺱ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮐﻦ ﻣﺮﺣﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﻝ ﻧﮧ ﭼﮭﻮﮌ ﺑﯿﭩﮭﯿﮟ، ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺎﻓﻆ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﯽ ﮐﻤﺰﻭﺭﯼ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﺍﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﺗﻮ ﻓﻮﺭﯼ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺳﺒﻖ ﺑﻨﺪ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﻣﻮﺧﺘﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﮑﻤﻞ ﺗﻮﺟﮧ ﺩﯾﮟ ﺣﺘٰﯽ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻣﻨﺰﻝ ﭘﺨﺘﮧ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﭘﮭﺮ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺳﺒﻖ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﮐﭽﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﺑﻌﺾ ﺩﻓﻌﮧ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﺍﺗﻨﺎ ﺑﮕﮍ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﮐﻮ ﺳﻨﺒﮭﺎﻟﻨﺎ ﺑﮩﺖ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﻟٰﮩﺬﺍ ﮨﺮ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﭽﯽ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯼ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺣﺎﻓﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﻮ ﺩﻭﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﺎﺩﺕ ﮈﺍﻟﻨﯽ ﭼﺎﮨﺌﯿﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﻣﻠﮑﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻨﺰﻝ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﻮ ﺳﻨﺎﺋﯿﮟ، ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﭘﺨﺘﮕﯽ ﺍﺳﯽ ﻭﻗﺖ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺭﮦ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺩﻭ ﺳﭙﺎﺭﮮ ﯾﺎ ﺍﯾﮏ ﺳﭙﺎﺭﮦ ﺑﻼﻧﺎﻏﮧ ﺳﻨﺎﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔
No comments:
Post a Comment